Slider_Crims de tinta

IX Premi Crims de Tinta

01 de març de 2018

Joan Miquel Capell ha estat el guanyador de la novena edició del Premi Crims de Tinta amb l’obra Wad-Ras (RBA), basada en un cas real investigat per l’autor com a mosso d’esquadra. L’acte de lliurament, organitzat conjuntament per l’Ateneu Barcelonès i la Fundació RBA, presidida per Ricardo Rodrigo, ha reunit a més de 250 assistents. Després de recollir el premi, Capell ha mantingut una conversa amb el periodista i escriptor Carles Quílez que també va guanyar el Premi Crims de Tinta l’any 2009. Durant aquest diàleg, Capell ha explicat que la novel·la recorda com va ser i com va viure la posada en marxa del cos de Mossos d’Esquadra. Instituït pel Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya l'any 2008, i convocat per RBA des del 2014, el premi Crims de Tinta s'ha convertit en un referent del gènere negre en català. Wad-Ras ja es pot trobar a les llibreries.